www.internetinfo.gr
ΤΑ
ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ
Η
ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ/ΜΑΣ/ΣΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ
Ανακοινώθηκαν
τα αποτελέσματα της έρευνας της AGB Nielsen για το ελληνικό
Internet.
Ανακοινώθηκαν
στο interactive marketing conference στις 25 Νοεμβρίου τα πρώτα
αποτελέσματα της έρευνας e-metrics που έτρεξε η AGB
Nielsen στον ελληνικό
ίντερνετ για δύο μήνες και αφορά τα ερωτηματολόγια που συμπλήρωσαν
16.124 χρήστες, από τους επισκέπτες 35 websites, που συμμετείχαν
στην έρευνα.
Άλλη
μια έρευνα για το ελληνικό internet που θεωρώ τα αποτελέσματα
της εντελώς αναξιόπιστα. Σαφώς ή AGB
Nielsen που την διεξήγαγε
είναι από τις πιο γνωστές και αξιόπιστες του χώρου των μετρήσεων
και των στατιστικών. Σαφώς και το ερωτηματολόγιο ήταν πλούσιο
και μπορείς να αντλήσεις από τις πληροφορίες, χρήσιμα συμπεράσματα.
Σαφώς και ή έρευνα έτρεξε σε μερικά από τα πιο δημοφιλή ελληνικά
website. Την θεωρώ όμως αναξιόπιστη για πολύ συγκεκριμένους
λόγους. Πρώτα απ'όλα η επιλογή των website που συμμετείχαν
στην έρευνα, που εν πολλοίς καθορίζει και τα αποτελέσματα της
έρευνας, θεωρώ ότι δεν είναι σωστή. Θα έπρεπε να είναι πιο
αντιπροσωπευτική. Απέτυχε σαφώς η επιλογή, άγνωστο για ποιους
λόγους.
Από
την λίστα των website που έτρεξε η έρευνα της AGB
Nielsen, λείπει το www.fotoart.gr
που δεν είναι μόνο το πρώτο ελληνικό website τέχνης και πολιτισμού
αλλά και μέσα στα πρώτα 50 ελληνικά website γενικώς. Οπότε
πως να μη φαίνεται στα αποτελέσματα της έρευνας ένα χαμηλό
ενδιαφέρον για τον πολιτισμό και την τέχνη; Όταν από το cultureguide.gr
που συμμετείχε στην έρευνα, υπάρχουν 7 πιο δημοφιλή ελληνικά
website που αφορούν την τέχνη και τον πολιτισμό, τι αποτελέσματα
θα βγούν; Ας προχωρήσω παρακάτω όμως για να μην νομίζετε ότι
εστιάζω σε αυτό επειδή το fotoart.gr είναι δικό μας project.
Πάμε στα website για το cinema. To cinemanews.gr που συμμετείχε
στη έρευνα σε σχέση με το cine.gr που είναι το πιο δημοφιλές
vortal για τον κινηματογράφο νομίζω πως οδηγεί στο ίδιο συμπέρασμα.
Είναι
φανερή η προσπάθεια της AGB
Nielsen να συμμετέχουν
στην έρευνα της website που να καλύπτουν μια μεγάλη γκάμα
ενδιαφερόντων. Ταυτόχρονα όμως φαίνεται και το πόσο άσχετοι
με το internet και την χρήση του είναι. Δεν έχουν ακούσει τίποτε
για τα website γνωριμιών; Δεν τους κάνει καμία εντύπωση ότι
αναμέσα στα 15 πιο δημοφιλή ελληνικά website υπάρχουν 2 website
γνωριμιών, το parea.gr και το zoo.gr, δεν θα έπρεπε τουλάχιστον
το ένα να συμμετέχει στην έρευνα; Από την άλλη θεώρησαν χρήσιμο
να υπάρχουν δύο θεματικά website που αφορούν την γυναίκα. Δεν
λέω καλά κάνανε...είναι σωστό από πολιτική άποψη. Αλλά γιατί
το ένα έπρεπε να είναι subdomain του otenet.gr που έτσι κι
αλλιώς συμμετείχε στην έρευνα και το άλλο ένα website που σε
πρακτικό επίπεδο δεν έχει ουσιαστική επισκεψιμότητα;
Μάλλον επειδή ανήκε στον ίδιο όμιλο με το αντίστοιχο website
που αφορά
τα παιδιά, το netkids.gr (κι αυτό χωρίς ουσιαστική επισκέψιμότητα),
ενώ το jouniors.gr που αφορά το παιδί και είναι ένα από τα
πιο δημοφιλή ελληνικά websites, λείπει από την έρευνα.
Τον
τελευταίο καιρό υπάρχει μια έξαρση στο ελληνικό ίντερνετ όσον
αφορά το στοίχημα και τα τυχερά παιγνίδια. Προσπάθησε η διοργανώτρια
της έρευνας AGB
Nielsen, να το πιάσει αυτό με την συμμετοχή πολλών website
με αθλητικό και στοιχηματικό περιεχόμενο αλλά δυστυχώς δεν
τους βγήκε (σιγά μην αφήσει ο παίκτης τα προγνωστικά και το
παιγνίδι για να απαντάει σε χρονοβόρες έρευνες). Θεωρώ επίσης
σκανδαλώδες, την έλειψη από τα website που συμμετείχαν στην
έρευνα, ενός website με περιεχόμενο καθαρά για τα βιβλία και
ενός ή δύο για τα ταξίδια που είναι από τα πιο μεγάλα ενδιαφέροντα
των χρηστών του internet.
Πιστεύω
πως οι εταιρείες ερευνών σαν την AGB
Nielsen, ξέρουν καλά τη δουλειά τους
και ακολουθούν επιστημονική μεθοδολογία στην προσέγγιση τους
αλλά
είναι σαφές
ότι ο κόσμος του Internet είναι ένας καινούργιος κόσμος και
καινούργιες μεθοδολογίες πρέπει να αναπτυχθούν. Μερικά αποτελέσματα
της έρευνας αυτής απλά χαρίζουν ένα πλατύ χαμόγελο στους έχοντες
καθημερινή και χρόνια σχέση με το Internet. Είναι δυνατόν να
είναι οι Έλληνες χρήστες να είναι ικανοποιημένοι σε τέτοιο
βαθμό από τις συνδέσεις με το Internet; Ή απάντησαν μόνο οι
υπάλληλοι της hol και της Otenet στην έρευνα ή σας δουλεύουν
και καλά κάνουν. Το χιούμορ πάντα ήταν και θα είναι όπλο για
τους ανίσχυρους να επηρεάσουν αλλιώς τις εξελίξεις. Και μια
τελευταία παράκληση. Σε κάθε μελλοντική σας έρευνα, βρείτε
ένα τρόπο να συμπεριλάβετε και τα εκατομμύρια
των ελληνόφωνων χρηστών του internet που προσφέρουν επισκεψιμότητα
στα ελληνικά
website αλλά μένουν στο εξωτερικό. Είναι η δική μας μεγάλη
Ελλάδα. Μια διπλάσια Ελλάδα. Μια παγκόσμια Ελλάδα και με μεγαλύτερη
σχέση με τους υπολογιστές και το διαδίκτυο από ότι αυτή εντός
των συνόρων.
Δείτε
τα αποτελέσματα της έρευνας της AGB
Nielsen στο website της anemone.gr
12/2005
ΑΡΘΡΑ
ΣΤΗ ΣΤΗΛΗ ΓΝΩΜΗΣ ΜΟΥ/ΜΑΣ/ΣΑΣ
ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ
ΟΤΙ ΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΣΕ ΥΨΗΛΕΣ
ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ. ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΑΣ ΤΟ ΕΠΩΜΙΣΤΟΥΝ ΤΑ ΚΡΑΤΗ ΚΑΙ ΟΙ
ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΠΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
|